منتدي ايجبت احلي دنيا
اذا لم تكن مسجلا لدينا فعليك بالتسجيل اولا واذا كنت قد سبق لك التسجيل فعليك بادخل اسمك الحركي ورقمك السري واهلا ومرحبا بك ..
منتدي ايجبت احلي دنيا
اذا لم تكن مسجلا لدينا فعليك بالتسجيل اولا واذا كنت قد سبق لك التسجيل فعليك بادخل اسمك الحركي ورقمك السري واهلا ومرحبا بك ..
منتدي ايجبت احلي دنيا
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدي ايجبت احلي دنيا

منتدي روم ايجبت احلي دنيا شامل بالكام فروج ويمنع وضع اي برامج داخل المنتدي لعدم حذف عضويتك نهائيا

البوابةالرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخولالشات الكتابي
رابط جديد : يمكنك الاتصال www.ahladonia.net
انها غرفه دردشه بالصوت والصوره وبدرجه نقاء عاليه جدا تجمع مختلف الجنسيات العربيه داخل مكان واحد EGYPT_AHLA_DONIA
بحـث

نتائج البحث

Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» *عيدميلادوليدكيوبيد
سؤااال يطرح نفسة : احنا  عايشين  لية؟؟؟ Icon_minitimeالإثنين مايو 30, 2011 12:23 am من طرف mr_hassan

» للفتيات فقط..هل انتي مجنونه..ادخلي واحكمي.
سؤااال يطرح نفسة : احنا  عايشين  لية؟؟؟ Icon_minitimeالجمعة مايو 20, 2011 10:30 pm من طرف mr_hassan

» *عيد ميلاد gopaعزيزاحلا دنيا
سؤااال يطرح نفسة : احنا  عايشين  لية؟؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء أبريل 12, 2011 12:43 pm من طرف mr_hassan

» *عيد ميلاد zahra احلا دنيا
سؤااال يطرح نفسة : احنا  عايشين  لية؟؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء أبريل 05, 2011 12:13 am من طرف mr_hassan

» * عيد الاضحى المبارك
سؤااال يطرح نفسة : احنا  عايشين  لية؟؟؟ Icon_minitimeالإثنين نوفمبر 15, 2010 1:01 pm من طرف mr_hassan

» *الوقوف علي عرفة
سؤااال يطرح نفسة : احنا  عايشين  لية؟؟؟ Icon_minitimeالإثنين نوفمبر 15, 2010 12:48 pm من طرف mr_hassan

» *تهنئة بالخطوبة السعيدة من القلب للأخ / جاكو
سؤااال يطرح نفسة : احنا  عايشين  لية؟؟؟ Icon_minitimeالخميس نوفمبر 04, 2010 8:20 am من طرف SHROUKJ

» أهدااااء
سؤااال يطرح نفسة : احنا  عايشين  لية؟؟؟ Icon_minitimeالأحد أكتوبر 31, 2010 4:57 pm من طرف SHROUKJ

» *عيدميلاد الاخ/ عمرو جاكو
سؤااال يطرح نفسة : احنا  عايشين  لية؟؟؟ Icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 29, 2010 2:31 pm من طرف mr_hassan

ازرار التصفُّح
 البوابة
 الصفحة الرئيسية
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 ابحـث
التبادل الاعلاني
راسلنا لنقوم بالتبادل الاعلاني سويا نرحب بكل المنتديات والمواقع التي تتقيد بالاخلاق الفاضله والمواضيع الهادفه فقط لاغير .. مدراء منتدي احلي دنيا
عضوية مميزة
SUPERاحصل علي عضوية مميزةمن هنااعرف الشروطمن هنا

سؤااال يطرح نفسة : احنا عايشين لية؟؟؟

SHROUKJ
zahra
6 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
????
زائر

سؤااال يطرح نفسة : احنا  عايشين  لية؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: سؤااال يطرح نفسة : احنا عايشين لية؟؟؟   سؤااال يطرح نفسة : احنا  عايشين  لية؟؟؟ Icon_minitimeالخميس نوفمبر 05, 2009 10:31 am

Question Rolling Eyes Question احنا عايزيين اية؟؟؟
عايشين فى دنيا مفهاش امل
تايهين وملناش هدف
كل حلم بنبنيه بيتهدم
وكل طريق بنمشيه بيضيق بينا
وبتتبعطر خطاوينا
مشكلة الشباب ملهاش حل
زى الدنيا

والمشاكل حولينا مبقاش ليها عد
البطالة اولها
والبيوت اللى بتتهد
والدول بتتشتت
والاطفال بتتشرد
والدين ملهوش مكان فيها
بقى حاجة قديمة
دى بقت غابة ومش عارفين صاحب ليها
والحل قدامنا وبرده واقفين فى مكانا

انا مقلتش نحارب
انا بقول نبص للدنيا بنظرة تانية
نحاول على قد ما نقدر يمكن نوصل
نعيش لحلم ونعيش لفكرة
نغير بأدينا حياتنا
ناللهر الممل ومنضعفش ومنخفش
خايفة لحد يقولى ازاى
ونوصل للبداية

بداية سؤالى
احنا عايزين ايه وعايشين لاية؟؟؟؟
ازاىمنعش فى وهم ويبقى لينا اهمية
ازاى نحارب الجهل والاستبداد والامية
ونبطل مطاطية
ونعيش ويبقى لينا شخصية
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نطلع من استعمار نفسنا بشخصية قوية
كلها حرية
الامل ماليها
واليأس ملوش مكان فيها
لو حد عرف يرد عليا
وفى اخر سؤالى
احب اسأل سؤال تانى؟؟؟

كل واحد فينا عايش لفكرة ياترى ايه هى؟؟؟ Question Shocked Question scratch

عدل سابقا من قبل tamr7yna في الثلاثاء يناير 26, 2010 6:16 pm عدل 1 مرات
zahra
Owner
Owner
zahra

المدينة / المحافظة : القاهرة
الموقع الموقع : ايجيبت احلى دنيا

مُساهمةموضوع: رد: سؤااال يطرح نفسة : احنا عايشين لية؟؟؟   سؤااال يطرح نفسة : احنا  عايشين  لية؟؟؟ Icon_minitimeالخميس نوفمبر 05, 2009 6:12 pm

pale pale انتى مرفودة يا بسبس من المنتدى دا pale pale affraid affraid انا عايشه اقرف فيكم واعقد اللى حواليه ومش هيأس يا مزمز ابدا انى اعقدك قولى امييييييييييييييييييييين ههههههههههههههههههههههههههههههههه scratch بوصى يا تمورتى الانسان بيعيش لانه ربنا كاتبله نصيب يعيش فى الدنيا شقى او سعيد لازم نرضى عشان ربنا يرضى عنا والكبد اللى بنعيش فيه فى الحياة دا بيكون اختبارات هل نصبر عليها ام لا اتمنى من الله عز وجل ان يرضينا بما رضاه لنا flower زوزو من خلف كوبايه الشاى ابو نوعناع بفكر انا هنرفز مين بعدك scratch lol!
SHROUKJ
Owner
Owner
SHROUKJ

المدينة / المحافظة : امريكا
الموقع الموقع : بدون موقع

مُساهمةموضوع: رد: سؤااال يطرح نفسة : احنا عايشين لية؟؟؟   سؤااال يطرح نفسة : احنا  عايشين  لية؟؟؟ Icon_minitimeالخميس نوفمبر 05, 2009 8:30 pm

احنا عايشين علشان ربنا عاوز كدا
حاجه مش بادينا وعايشين كمان علشان نحب ونتجرح ونعرف الدنيا
بحلوها وبمرها
ناااااايس ياتمرايه مواضيع جميله بجد
7oob_a7laa
Sup Ow
Sup Ow
7oob_a7laa

المدينة / المحافظة : cairo
الموقع الموقع : القاهرة

مُساهمةموضوع: رد: سؤااال يطرح نفسة : احنا عايشين لية؟؟؟   سؤااال يطرح نفسة : احنا  عايشين  لية؟؟؟ Icon_minitimeالخميس نوفمبر 05, 2009 9:09 pm

لية التشاؤم دة يامدام تمر طالما احنا عايشين لازم يكون فى ثقة بربنا لان ربنا كبير وفوق كل شئ وهو يمهل ولا يهمل ، ولا يصح الا الصحيح ومسير الاوضاع المقلوبة تتعدل تانى ان شاء اللة وقولو يارب ( اللهم امين )
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سؤااال يطرح نفسة : احنا عايشين لية؟؟؟   سؤااال يطرح نفسة : احنا  عايشين  لية؟؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء يناير 26, 2010 6:19 pm

اولا اسفة جدا على عدم ردى عليكم و التاخير الشديد سامحونى
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سؤااال يطرح نفسة : احنا عايشين لية؟؟؟   سؤااال يطرح نفسة : احنا  عايشين  لية؟؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء يناير 26, 2010 6:21 pm

فعلا يا زهرة كلامك مظبوط كلها تجارب بنمر بيها و لازم نتعلم منها يا رب اشوفك قريب فى المنتدى تانى يا زهرتى
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سؤااال يطرح نفسة : احنا عايشين لية؟؟؟   سؤااال يطرح نفسة : احنا  عايشين  لية؟؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء يناير 26, 2010 6:24 pm

7oob_a7laa كتب:
لية التشاؤم دة يامدام تمر طالما احنا عايشين لازم يكون فى ثقة بربنا لان ربنا كبير وفوق كل شئ وهو يمهل ولا يهمل ، ولا يصح الا الصحيح ومسير الاوضاع المقلوبة تتعدل تانى ان شاء اللة وقولو يارب ( اللهم امين )

و نعم بالله زياد مش تشاؤم و لا حاجة بس حابيت اننا ننظر للدنيا نظرة حقيقة و نفهمها صح و نحاول نحل ميرسي لردك زياد
3aroset__Elba7R
OplisT
OplisT
3aroset__Elba7R

المدينة / المحافظة : عالم بلا نفوس مريضة
الموقع الموقع : Egypt_ahla_donia

مُساهمةموضوع: رد: سؤااال يطرح نفسة : احنا عايشين لية؟؟؟   سؤااال يطرح نفسة : احنا  عايشين  لية؟؟؟ Icon_minitimeالأربعاء يناير 27, 2010 3:39 am

ناااااايس موضوع ياتمورة وليس بجديد عليكي Embarassed Like a Star @ heaven

بس موضعك لفت نظري لحاجة Question Question

كام منا لم يعمل فى مجاله

بس فى ناس حاسسين ان هما مظلومين فى شغلهم

مش بمعنى الظلم

بس بمعنى ان هما حاسسين ان هم يتعبو اكتر من انهم بياخدو فلوس

بس دا اسمه ان احنا عايشين وبنموت نفسينا علشان نعيش ناس تانيه

هو انا عايش لغيرى كدة ولا لأ

بفكر ان كنت انا ممكن اموت علشان ناس تانيه ولو مش بحبهم

مش الموت الحقيقى يعنى بعرض نفسى للتهلكة علشان شغلى دا يبقى بعيش للناس التانيه

سؤال يطرح نفسة

Question Question Question

سئلت نفسى كتير مرستش يوم على بر انا اللى فيا الخير

ولا اللى فيا الشر مليان عيوب ولا خالى من الذنوب ولا أيييييييييييييييييية

ولا ده جوايا ومش دارى ان الاتنين فى بعض وخمسمية حاجة وملهومش دعوة ببعض

انا مين و فين انا ايه مفروش طريقى بورد ولا الزمان اللى انا فيه اضعف واحد على الارض

Rolling Eyes Exclamation Rolling Eyes

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

Like a Star @ heaven صفاااا الحسينى Like a Star @ heaven
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سؤااال يطرح نفسة : احنا عايشين لية؟؟؟   سؤااال يطرح نفسة : احنا  عايشين  لية؟؟؟ Icon_minitimeالأربعاء يناير 27, 2010 10:03 am

لا يا صفا دة اللى بنسمية اكل العيش مر و يفضل الانسان ينحت فى الصخر علشان يزود دخلة حتى لو الراتب بسيط بس بنقول دايما نواية بتسند الزير و نواية على نواية هتبقى ثمرة كبيرة فى الحالة دى بتساعدى نفسك و بتكونى نفسك مش لغيرك حتى لو هو استفاد ما الدنيا كدة فيد و استفيد نايس رد منك و ميرسي امرورك حبيبتى ملحوظة هامة جدا جدا يا صفا : نايس صورة عجبتنى اوى هههههههههههههههه
Festk
Owner
Owner
Festk

الموقع الموقع : Egypt_AhLa_DoniA

مُساهمةموضوع: رد: سؤااال يطرح نفسة : احنا عايشين لية؟؟؟   سؤااال يطرح نفسة : احنا  عايشين  لية؟؟؟ Icon_minitimeالخميس يناير 28, 2010 11:43 am

اولاً عايشين نكلح علي الناس

تاني حاجه يا صفا كام واحد فينا درس اللي بيحبه علشان يشتغل في مجالو؟

ده اصلاً يعني

انا واحده من الناس كنت مزيكا وبلعب جيتار ومعايا سولفيج وايقاع ونوته

وكان حلم عمري ابقي جيتاريست طبعاً ده بعد اصابه الجمباز اللي خلتني ارجع عن حلم الجمباز

بس سبحان الله تحسي انو ربنا وداني للصح

واني بالمزيكا كنت هعيش في حرام والجمباز كمان

واديني درست اداره وكمبيوتر ومحاسبه واشتغلت ديزينر اللي هو كمبيوتر بس غير دراستي

الحمد لله علي كل شيء

بس عارفه يا تمر

مقدرش ارد علي سؤالك غير اما اكون ليا حياتي الخاصه بيتي وزوجي واولادي

لأن انا لحد دلوقتي حياة اهلي ورسالتهم

لسه مش وصلت لرسالتي انا فا انا مش حره نفسي وبيتي
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سؤااال يطرح نفسة : احنا عايشين لية؟؟؟   سؤااال يطرح نفسة : احنا  عايشين  لية؟؟؟ Icon_minitimeالخميس يناير 28, 2010 1:15 pm

انتى رديتى فعلا يا منى على حياتك دلوقتى وسط اهلك و دى بداية الطريق و الاساس كمان و عجابنى كلمتك دى اوى ( بس سبحان الله تحسي انو ربنا وداني للصح

واني بالمزيكا كنت هعيش في حرام والجمباز كمان )
عارفة يا منى فى مقولة بتقول كل مايفعلة الله بى يفعل للخير ربنا يوفقك فى بيتك مع زوجك ان شاء الله ميرسي لردك و اهتمامك
mr_hassan
Sup Ow
Sup Ow
mr_hassan

المدينة / المحافظة : cairo
الموقع الموقع : Egypt_AhLa_DoniA

مُساهمةموضوع: رد: سؤااال يطرح نفسة : احنا عايشين لية؟؟؟   سؤااال يطرح نفسة : احنا  عايشين  لية؟؟؟ Icon_minitimeالجمعة يناير 29, 2010 5:58 pm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أ / tamr7yna شكرا لكم على طرحك الهادف واود ان اقول انة لوعرف كل منا هدفة فى الحياة وعن يقين ويرى ما لدية لتحقيقة اذا اراد ان يعيش حياة كريمة بدون قلق وتوتر وخوف لانة يعلم ما يريدة عن يقين .لكن للاسف الشر موجود والانانيه والحروب فى كل مكان..والامل فى الناس اللذين يعيشون بالحب والعطاء بدون مقابل والعمر والرزق بيد الله والرضا بالشخصية الى رسمها الله لنا هى الافضل لو فى قناعة واتنمنا لكل قلب مخلص ولكل جهد طيب من الاخوة والاخوات لكم جميعا كل الخير والسعادة فى راحة البال والحال وشكرا لكى أ / tamr7yna ودمتم بألف خير[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سؤااال يطرح نفسة : احنا عايشين لية؟؟؟   سؤااال يطرح نفسة : احنا  عايشين  لية؟؟؟ Icon_minitimeالجمعة يناير 29, 2010 6:17 pm

و نعم بالله استاذ حسن و الحمد لله على كل حال و فى سائر الاحوال و ميرسي لمرور حضرتك و اهتمامك

سؤااال يطرح نفسة : احنا عايشين لية؟؟؟
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» ده احنا هنضحك ضوحك